۱۷ فروردین ۱۳۹۱، ۱۱:۰۵

آغاز مسابقات دانشجویی منطقه 4 کشور در اردکان/ وحی برترین منبع معرفت

آغاز مسابقات دانشجویی منطقه 4 کشور در اردکان/ وحی برترین منبع معرفت

اردکان - خبرگزاری مهر: مسابقات دانشجویی منطقه 4 کشور با شرکت 310 دانشجو از پنج استان کشور در شهرستان اردکان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مدیر گروه فقه و حقوق دانشگاه امام صادق (ع) صبح پنج‌شنبه در مراسم افتتاحیه این جشنواره با بیان اینکه بخش عظیمی از معارفی که به دست ما رسیده معارف وحیانی است، اظهار داشت: وحی برترین منبع معرفت است و ما برای مدیریت حیات بشری نیازمند وحی هستیم.

حجت‌ الاسلام محمد سعدی افزود: در دنیای غرب کیفیت‌ها تبدیل به کمیت شده و همه چیز بر مبنای کمیت و ارزش مادی آن سنجیده می‌شود که این امر به بی هویت شدن انسان غربی و فراموشی ارزش‌ها و هنجارها انجامیده است.

وی بیان داشت: جمهوری اسلامی با تمرکز بر مفاهیم اسلامی و قرآنی و ارائه آن به همه انسان‌ها به الگویی بی‌بدیل در نظام‌های سیاسی و اجتماعی دنیا مبدل شده است.

این محقق قرآنی اضافه کرد: تمدن بر مبنای تفاوت مفهومی معیشت و حیات شکل گرفته اما قرآن بر تمدن حیات تمرکز دارد زیرا خواستار رشد انسان و ارزش‌ها در جامعه اسلامی است.

سعدی به اهمیت نظام سازی در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: آنچه مورد نظر اسلام و قرآن قرار گرفته، طرح علوم انسانی بر مبنای داده‌های وحیانی است و از اینروست که رهبر فرزانه انقلاب هم بر آن تاکید دارند.

وی با بیان اینکه نظام ارتباطات غرب بر مبنای غفلت، خشونت و هواپرستی استوار است، تصریح کرد: نمی توان برخورد ترجمه ای با علوم انسانی داشته باشیم زیرا با حذف این سه اصل از تمدن غرب نظام اسلامی شکل نمی گیرد.

امام جمعه اردکان نیز در این مراسم به ارتباط و همراهی اهل بیت (ع) و قرآن اشاره کرد و گفت: کسانی که پایبندی به اهل بیت (ع) ندارند از بسیاری از ارزش های قرآن محروم هستند.

حجت الاسلام سیدمحمد حسینی افزود: مهمترین وظیفه هر مسلمان دریافت بطن و مفهوم قرآن از اهل بیت پیامبر (ص) است و چنانچه از قرآن استفاده ابزاری و ظاهری شود، هیچ تحولی را در جامعه شاهد نخواهیم بود.

بیست و هفتمین جشنواره قرآنی دانشجویان منطقه 4 کشور توسط مجتمع آموزش عالی اردکان با شرکت 310 نفر از قاریان و قرآن پژوهان دانشجو از استان ‌های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، مرکزی، قم و یزد در فرهنگسرای آیت‌الله خاتمی اردکان آغاز شد.

شرکت ‌کنندگان در رشته‌های حفظ، قرائت و تفسیر قران کریم در دو بخش کتبی و شفاهی طی دو روز با یکدیگر رقابت می‌ کنند.

از هر رشته سه نفر به مرحله کشوری که اردیبهشت ماه امسال در دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار می‌ شود، راه می ‌یابند.

این دانشجویان از 20 دانشگاه دولتی در این جشنواره قرآنی شرکت می ‌کنند و مسابقات بخش برادران در دانشکده منابع طبیعی و کشاورزی و مسابقات بخش خواهران در فرهنگسرای آیت‌الله خاتمی برگزار می‌ شود.

15 داور که از قاریان و فعالان قرآنی کشور و بین ‌المللی هستند، رشته‌ های مختلف این مسابقات را داوری می ‌کنند.

کد خبر 1569260

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha